Örebro - mer än bara sport?

Örebro har ett ishockeylag i Allsvenskan - jag håller på Växjö Lakers.
Örebro har ett fotbollslag i Allsvenskan - jag håller på Helsingborgs IF.

Kanske flyttar jag till fel stad?

Skulle inte tro det:

Örebro har en SF-biograf plus en till...
Örebro har fler pubar/krogar än Hultsfred har pizzerior...
Örebro har lika många arbetssökande som Hultsfred kommun har invånare...
Örebro har fyra förstklassiga gym mot Hultsfreds noll...
Örebro har ett universitet med 15 000 studenter...
Örebro har två timmar tågresa till Stockholm - Hultsfred en dag...
Örebro har ett universitetssjukhus så får jag svininfluensan vet ni var jag finns...

Det bästa med Örebro är att de inte har Hultsfred kommuns skolledning...

Så med facit i hand är Örebro en ganska bra stad att bo i - hoppas jag...


Kommentarer
Postat av: Agne

Haha! Bra skrivet!

2009-11-26 @ 21:51:08
Postat av: M

Dessutom har Örebro ett asnice badpalats! Så när jag kommer och hälsar på dig (om jag nånsin får tid, eftersom jag bara en problem med att ta mig till hultsfred...haha) så vet du vart jag vill hänga först och främst:) Alltså, INTE på coola utestället, utan på ett badpalats, aight?!

2009-11-27 @ 00:07:41
Postat av: Eva

Låter kanonbra! :) :) !! <3

2009-11-27 @ 06:27:13
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Bitte

Lycka till med livet i Örebro! En riktigt trevlig stad!

2009-11-27 @ 08:16:20
URL: http://katolsktro.blogspot.com
Postat av: Anonym

...snyft...Kan inte riktigt smälta det här. Lite svårt att lillebror lämnar mig...(och ja, jag tycker synd om mig själv)...Du kommer att få det bra där uppe, hitta en fin tjej, skaffa barn och sedan FLYTTA TILL OSS IGEN!!!Kommer att sakna dig så jävla mycket (nu gråter jag igen). Puss o kram syster yster! (V)

2009-11-28 @ 21:01:00
Postat av: Philip

"Note to self" Ta upp hans fortsatta närvaro i gymmet med Jackie ;-) lycka till Mvh Philip

2009-12-08 @ 14:19:28
Postat av: Peter

Philip: Ditt gym har klass men det är lite mer underground än de kommunala alternativen. Tack för att jag fått tillträde dit :)

2009-12-08 @ 21:35:04
URL: http://pppeter.blogg.se/orebro
Postat av: Philip

I know:-) men som sagt var lycka till i framtiden

2009-12-09 @ 14:51:25
Postat av: Mia

Lycka till älskade, fina bror!!!

Gillar inte att saknaden kommer vara så svår MEN jag unnar dig all lycka och jag tror du finner den...

Kramar i massor....Mia

2010-01-04 @ 16:31:37

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Egen Bloggadress:

Jo, det var en sak jag ville säga...

Trackback