Svinkall eftermiddag

Nyss hemkommen från en hel dags äventyr i den stora staden. Nu har jag tagit min oskuld vad gäller stadsbussarna i och med resorna till och från IKEA. Anledningen till IKEA-besöket var att jag behövde plugg till bokhyllorna men fick åka därifrån tomhänt eftersom IKEA tar för givet att man inte slarvar bort deras tillbehör...

Vad kan jag annars säga om dagen? Jo, det känns lite som att Örebro har lite mindervärdeskomplex gentemot Göteborg eftersom vi (okej, jag kan säga "vi" redan väl?) har både Vasastan och Brunnsparken. Fast vid närmare eftertanke så är det ju Stockholm vi lånat Vasastan ifrån och inte Götet...

Jag har redan ordnat min första date här i staden. Imorgon ska jag träffa "Linn". Det ni...

Jag spatserade i centrala Örebro idag och fick då inse att det fanns betydligt fler affärer där än när jag var här på intervju. Jag hade missat en massa så idag begrundade jag galleria efter galleria. Nåja, inte Norrköpingsstorlek på galleriorna men ändå.

Linn är instruktör på ett av gymmen och det är henne jag ska ha en date med imorgon. Hon ska gå igenom "Slink in och slank ut" eller vad gymmet nu hette.

Nu blir det lite softish på soffan...


Kommentarer
Postat av: malin widén

haha är de det gymmet som ligger nästan vid ditt nya jobb. Asså typ vid järntorget. Ligger en väldigt bra resturang där oxå. Cocothai har super god mat. Värt att prova, kanske kan bjuda "linn" på de som tack för hjälpen:-)

2010-01-07 @ 21:44:37
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Postat av: malin widén

Tänkte sen att jag kunde bli ditt första hopplösa fall att hitta jobb åt, är ju stammis på arbetsförmedlingen.:-)

2010-01-07 @ 21:45:37
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Postat av: Johanna ! <3

hej peter! jasså du har flyttat långt bort nu , kul :) ville bara att Centralskolans 9a saknar dig enormt mycket! :)

kram, Johanna Persson , 9a Centralskolan, Virserum

2010-01-10 @ 12:31:04
URL: http://thestoryaboutagirl.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Egen Bloggadress:

Jo, det var en sak jag ville säga...

Trackback