Den ståndaktige soldaten, eller munken

Idag har det kanske varit årets bästa och gladaste dag. Eller det har kanske inte varit dagen i sig som varit glad men det är inte svårt för oss människor att vara glada med så fantastiskt väder som sällskap. Årets varmaste dag? Jag tror faktiskt det. Normalt sett hatar jag när det töar och blir blask men idag hade jag mer än gärna hoppat runt i varenda vattenpöl i staden. Nu känns det verkligen som att våren är på gång - på riktigt...

Det är med förnöjd min jag varje dag promenerar förbi munkståndet. Hmm. Eller ståndet med munkar. Hmm. Munkar och stånd passar liksom inte ihop i samma mening. De har ju trots allt avlagt ett kyskhetslöfte men undrar om det innebär att de inte ens pillar... Nåväl. Det är kanske deras ensak. Hur som helst så är det skönt att kunna gå förbi den där lilla vagnen som luktar munkar. Hade det varit tio år sedan hade jag troligtvis köpt med mig tjugotalet munkar hem - dagligen. Det fanns en tid då jag älskade sötsaker och jag kunde till och med köpa ett marsipanlock som lunch eller ibland blev det mandelmassa 2 kilo. Jag vet, ganska korkat. Men idag är det annat. Jag behöver inte allt det där sockret eftersom jag är söt så det räcker...

Oscarsgalan behöver vi inte tala mer om eftersom den är över. Nu är det bara 364 dagar till nästa gala.

Vad händer annars då? Jo, det rullar. Var på anställningsintervju förra veckan men jag kommer, om jag får det, tacka nej till jobbet. Jag ser fram att bli kallad till ett annat tillfälle och en annan möjlighet. Mer om det senare i mars kanske.

Vad hände i helgen då? Jo, fest på jobbet och sedermera utgång till Ritz. Men det var inget jätteladdat beslut utan jag gick hem - ganska trött.

Idag har jag tränat regelbundet, fyra dagar i veckan, i motsvarande åtta hela veckor. Inte illa pinkat av Andersson. Lite justeringar och byte av övningar gick färden idag vidare mot åtta nya veckor. Bara kämpa på.

Nu ska jag göra någonting helt annat - nämligen skrapa en trisslott. Hör ni ingenting från mig på två veckor så vann jag på lotten och har då dragit till Kuba...





Kommentarer
Postat av: tingeling

Lycka till........... och må gott :)

2010-03-08 @ 22:59:45
Postat av: sara

Kan inte annat än småle:). Blir härligt att träffa dig i helgen. Kramar

2010-03-09 @ 16:25:19
Postat av: Victoria

Tror du har lite fel angående munkarna...De borde väl ha ständigt stånd, stackarna. Är det inte därför de är inlåsta...för att inte kunna lägga ner ståndet!? Hehe. Roligt skrivet Peter, som vanligt. Jag saknar dina inlägg och tycker att uppdateringarna borde vara lite oftare...åtminstonde ett inlägg per dag ;). Puss o kram.

2010-03-19 @ 11:58:17

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Egen Bloggadress:

Jo, det var en sak jag ville säga...

Trackback