Överskott på banken

Idag hade vi en diskussion på jobbet som säkert hela Sverige haft den senaste veckan.

Vad skulle du göra om du vann 215 000 000?

Det var många olika bud. Någon skulle skänka mycket, någon ut och resa, någon betala lån och så vidare.

Tänk tanken. 215 miljoner kronor. Usch vad mycket pengar.

Troligtvis kunde man för en mindre slant se till att alla Sveriges uteliggare får tak över huvudet...
Man kunde köpt ett hus och inrett värsta biosalongen... 
Jag hade skrattat åt alla nya "vänner" man hade fått...

Jag skulle köpa ut skolledningen i Hultsfred...

Vad skulle ni göra?


Kommentarer
Postat av: Eva

Om jag vann 215 000 000 kr så skulle jag..



# Hjälpa mig själv och alla jag känner med att betala av lån, renovering av hus/lägenhet.



# Köpa ett hus åt mig själv.



# Köpa en lyxvåning till Joel till han flyttar hemifrån.(Med dessa priser i stan så går det åt ca 10-20 miljoner dit.) Även trygga hans framtid rent ekonomiskt.



# Ge mina syskon/syskonbarn/"riktiga" vänner ett par miljoner var.

Eventuellt min pappa, farmor & farfar. ;D



# Det skulle självklart skänkas ett par miljoner åt välgörenhet. Dock till UNICEF eftersom det är nästan den enda jag litar på fullt ut.



Sen.. vet jag inte vad jag skulle göra mer.

Efter allt ovanstående så finns det säkert pengar kvar. Resa mycket med min lilla familj troligtvis.

Ställa till med värsta brakfesten för att fira att jag vunnit såklart!



Jag tycker det är sjukt att en människa kan vinna så mycket pengar. Bättre att dela upp det så att fler har chans att vinna. Men visst, jag skulle ju inte gnälla om jag vann. :)





2010-04-01 @ 00:16:33
Postat av: Victoria

Jag skulle köpa en ny dator.

2010-04-05 @ 20:57:50
Postat av: Peter

Haha, bra Vicke. Kort och koncist.



2010-04-05 @ 22:28:30
URL: http://pilsnerfilm.blogg.se/
Postat av: Antonio

Jag skulle spara typ fem mille till mig, resten skulle jag ge min mamma som tack för allt hon gjort för mig och mina syskon. Eller kanske hade jag sparat tio, beror på vad jag tänkt göra. köpa lägenhet i spanien typ,resa en del, ha det allmänt skönt.

2010-04-06 @ 13:26:32
Postat av: Johanna ;)

hej hej peter , jag e här igen ;)



om jag hade vunnit 215 000 000 kronor så skulle jag:



*skänka mkt pengar till olika saker, som barnen i afrik, bröstcancer m.m



*jag skulle köpa ett hus o en sommarstuga



*jag skulle ut o resa i 1000 tals städer! :D



men det absoluta saken jag skulle göra e: jag skulle köpa alla kamerasaker jag behöver till min framtid! :D

jag ska bli en känd fotograf i framtiden! :D

jag fick reda på i veckan att jag kom in på Medieprogrammet i Nässjö så jag e påväg dit jag vill nu! :D



hoppas du har det bra i Örebro!

MVH, Johanna Persson, din elev från Centralskolan :)

2010-04-06 @ 23:14:31
URL: http://thestoryaboutagirl.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Egen Bloggadress:

Jo, det var en sak jag ville säga...

Trackback