Blodomloppsdebut...

I torsdags kväll gjorde jag debut i tävlingssammanhang. Blodomloppet är en årlig löptävling som inkluderar sträckorna fem och tio kilometer. Jag anmälde mig så klart till den längre sträckan och jag såg fram emot debuten och visst gick det bra.

Däremot stötte jag på verkliga debutantproblem och de andra rutinerade löparna var nog inte alls glada på gröngölingen i spåret. Jag lärde mig väldigt mycket. Jag lärde mig att det är väldigt ointilligent att stanna upp vid vattenkontrollerna för att jag inte lyckas få tag i en mugg. Fick ett gäng löpare i ryggen med en gång. Smart Peter.

Jag lärde mig också att inte springa för nära ryggen på löparen framför. För rätt som det var kunde löparen i fråga snyta sig. Och ni vet ju mycket väl att löpare inte tar fram näsduken utan snyter sig i "fria luften" och då gäller det att inte ligga för tight, ej heller ha munnen öppen.

Men annars gick det bra. Nytt personbästa och jag ser nästan fram emot Stockholm den elfte september. Då ska jag kapa ett flygplan och fira ett visst jubileum. Eller vänta, nej. JAg ska springa halvmaran i Stockholm City. Då blir det 2,1 mil och ännu mer vattenkontroller och snor...


Kommentarer
Postat av: Evelina

Lycka till i Stockholm :)Hoppas allt är bra. kram

2010-08-23 @ 20:20:06
URL: http://evelina84.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Egen Bloggadress:

Jo, det var en sak jag ville säga...

Trackback