Domedagen är här - om du frågar Carola...

Jag undrar om det är ett storstadsfenomen det här med att folk aldrig låter passagerare lämna bussen innan de själva stiger på. Varför kan man inte lugna ner sig två minuter så att folk får möjlighet att kliva ur bussen. Nej, istället ska man trängas i dörröppningen och ni som åkt buss vet hur tight det kan vara. Okej, ett i-landsproblem jag vet men ändå. För att inte tala om kösystemet som man har stora problem med här i Örebro...

Kom en trevlig Ginza-beställning idag. Ett par filmer om olika religioner och en salsa-dvd. Mm, jag vet. Men jag tycker salsan är rätt svår just nu och det är fördel att kunna dra ett par steg ensam hemma.

Dagens sötaste rubrik måste ändå vara Carolas utspel om att domedagen är nära. Förödelsen i Haiti är förutspådd i Bibeln påstår Carola. Religionsfrihet och åsiktsfrihet i all ära men hallå... Roligt också att biskopen går ut i media och dementerar Carolas uppgifter och påstår att det inte finns någon teologisk grund för hennes utspel. No Shit, Sherlock?


Kommentarer
Postat av: Eva

Man har som "regel" här i Sthlm att de som ska AV bussen/tuben/pendeltåg o bla bla går av först, SEN går de som ska på på.. :) Vissa går efter det men andra inte men jag måste säga att respekten faktskt finns här. :) Större delen väntar faktiskt.

2010-02-04 @ 22:52:04
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: evelina

Ja de där med Carola är rätt kul! Skakade på huvudet när jag läste de.... Hon hade visst tagit med en parfym till sitt fadderbarn i Haiti....hm....den behöver hon säkert :P (om man nu kan lita på att de stämmer....sjukt isf) Får väl börja läsa Bibeln så vi vet vad som händer i veckan?! Står de när våren kommer tro??



Hoppas du har de toppen iaf, de verkar så...trots alla busschaffisar ;)

2010-02-05 @ 09:04:28
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag känner en kille vars namn börjar på P och slutar på r, som var helt ÖVERTYGAD om att istiden skulle infinna sig här hos oss år 2000!!!I´m still waiting ;). Haha. Kanske han är bundis med fröken Carola?!

2010-02-05 @ 20:58:11
Postat av: Peter

Vicke: Det där är preskriberade uppgifter...

2010-02-06 @ 23:00:58
URL: http://pilsnerfilm.blogg.se/
Postat av: Victoria

Haha Peter.Vissa saker vill man glömma, eller hur? Glöm inte tacka pappa ordentligt för all hjälp...han har slitit som ett djur med din lägenhet.Vi andra gjorde ingenting. Kram på dig.

Ps, hälsa Carola

2010-02-07 @ 19:50:26
Postat av: Mia

ASGARV!!!

2010-02-10 @ 20:04:42
URL: http://mia71.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Egen Bloggadress:

Jo, det var en sak jag ville säga...

Trackback